Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Simpson'da Ne Yapılır?

Simpson.com.tr ücretsiz üyelik alınarak konu açılabilen ve cevap yazılabilen genel forumdur. Zaman kaybetmeden, sizlerde bize katılın!

Daha Fazlası

Kahramanmaraş Depremleri!

Kahramanmaraş merkezli, 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki 2 deprem ile Türkiye sarsıldı. Çokça yıkıma sebep olan deprem sebebiyle tüm halkımıza başsağlığı dileriz.

Daha Fazlası

Yaraları Birlikte Saralım!

AFAD, Kızılay ve Ahbap'a bağışta bulunabilirsiniz. (Türkiye Tek Yürek kampanyasında AFAD ve Kızılay'a 115milyar TL üzerinde bağış toplanmıştır.)

Daha Fazlası

Amazon'dan hasarlı ürünleri gönderim öncesi yapay zeka ile yakalayan teknoloji: Project PI

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
G

Gözde Ulukan

Guest
Online alışverişin belki de en sıkıcı noktalarından biri gelen ürünün hasarlı veya yanlış olması ve bunun akabinde gerçekleşen iade/değişim süreci. Ancak gelişen teknoloji bu sıkıntıları rafa kaldırmak üzere. Bu kapsamda Amazon, oldukça önemli bir adım attı ve hasarlı ürünleri gönderim öncesi tespit eden bir teknoloji geliştirdi.

Amazon'un Project PI yazılımı, müşterilere gönderilmeden önce ürünlerdeki hasarı görmek veya yanlış renk ya da boyutta olup olmadıklarını belirlemek için üretimsel yapay zeka ve bilgisayar görüşünü birleştiriyor.

Sistem, müşterilere giden ürünlerin, ürünleri tarayan bir tünelden geçmesi şeklinde çalışıyor. Görüntülere bakan ve kutuların içlerinde ne olduğunu anlayan bir tür yapay zeka olan bilgisayarla görü programı, ürünlerde hasar olup olmadığını kontrol ediyor. Bir şey bulursa, sistem kusuru değerlendirirken ve temel nedeni bulmak için benzer ürünlerde bir sorun olup olmadığını belirlerken o ürün izole ediliyor.

Kaynak: Amazon

Amazon'a göre, Project PI bazı Kuzey Amerika depolarında aktif ve yıl boyunca daha fazla depoda kullanılacak. Geçen yıl Amazon, müşteriler sipariş düğmesine basmadan önce sorun yaşama eğiliminde olan ürünleri vurgulamak için sık iade edilen ürünleri işaretleyen farklı bir sistemi kullanıma sunmuştu.

Şirket, insanlardan oluşan Amazon çalışanlarının Project PI'ın işaretlediği ürünleri inceleyerek Amazon'un Second Chance satış sitesinde indirimli bir fiyatla satılıp satılmayacağına ya da başka bir yere bağışlanıp bağışlanmayacağına karar verebileceklerini de söylüyor.

Tüm bunların yanı sıra Amazon, müşterilerin aldıkları ürünlerden neden memnun olmadıklarını araştırmak için çok modlu bir büyük dil modeli üzerinde çalışıyor. Yapay zeka aracı, müşterilerin geri bildirimlerinde söylediklerini inceliyor ve ardından işlerin nerede yanlış gittiğini bulmaya çalışmak için Project PI ve diğer veri kaynaklarındaki görüntüleri tarıyor.

Okumaya devam et...