Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Simpson'da Ne Yapılır?

Simpson.com.tr ücretsiz üyelik alınarak konu açılabilen ve cevap yazılabilen genel forumdur. Zaman kaybetmeden, sizlerde bize katılın!

Daha Fazlası

Kahramanmaraş Depremleri!

Kahramanmaraş merkezli, 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki 2 deprem ile Türkiye sarsıldı. Çokça yıkıma sebep olan deprem sebebiyle tüm halkımıza başsağlığı dileriz.

Daha Fazlası

Yaraları Birlikte Saralım!

AFAD, Kızılay ve Ahbap'a bağışta bulunabilirsiniz. (Türkiye Tek Yürek kampanyasında AFAD ve Kızılay'a 115milyar TL üzerinde bağış toplanmıştır.)

Daha Fazlası

Adjust’ın yayınladığı Alışveriş Uygulamaları İçgörüleri Raporu’na göre, alışveriş uygulaması yüklemeleri dünya genelinde %61 arttı [Sponsorlu İçerik]

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Webrazzi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
W

Webrazzi

Guest
2024 yılı değişiklikler ve gelişmelerle tüm hızıyla ilerlerken alışveriş ve e-ticaret uygulamaları da bu gelişim dalgasıyla hızlı bir yükselişe geçti. Sektörün ortalamasını aşan alışveriş uygulamaları için kurulumlar 2024'ün ilk yarısında yıllık bazda %61, e-ticaret uygulamaları için kurulumlar genelde %25 arttı ve oturumlar yıllık bazda %13 yükseldi. Bu büyümenin arkasında, perakende medya ağlarının ölçeklenmeye devam etmesi, yeni nesil dijital alışveriş deneyimlerinin yaygınlaşması ve mobil cüzdanların her cebe girmesi gibi değerli gelişmeler bulunuyor.

Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman: "Alışveriş uygulamaları, tüketicilerin markalarla olan etkileşimlerini ve alışveriş yapma şekillerini değiştiriyor. Pazarlamacılar, sosyal ticaret ve CTV gibi dinamik kanalları bir araya getirerek AI ve AR ile birlikte çalışarak kullanıcı etkileşimini artırabilir ve yüksek dönüşüm oranı sağlayan deneyimler oluşturabilir." diyor.

Pazarlama ve kullanıcı edinme departmanları büyük kurulum artışlarına yol açan Black Friday (Kara Cuma) ve Bekarlar Günü (11.11) gibi tatiller de dahil olmak üzere 4. çeyrek alışveriş sezonuna son derece iyi hazırlanmalılar. Adjust’ın alışveriş uygulamaları içgörüleri raporuna göre bu yıl, tüketicilerin %44'ü tatil alışverişlerine Ekim ayında veya daha erken başlamayı planlıyor. Adjust, 17 Ekim 2023'te günlük ortalamanın %40 üzerinde, 18 Ekim'de ise %41 üzerinde kurulum kaydetti.

Bunların yanı sıra e-ticaret uygulamalarındaki uygulama içi gelir, bir önceki yıla göre %36 arttı ve uygulama içi gelirin %60'ı Android cihazlardan geldi. 2023'teki en büyük artışlar dördüncü çeyrekte görüldü, Kasım ayı cirosu aylık ortalamanın %34 üzerinde seyretti ve Aralık'ta %22 artış gösterdi. Bu verilere bakacak olursak 2024 alışveriş sezonunda yüksek rakamlarla karşılaşacağımızı ön görüyoruz.

Uygulama içi gelir artmasına rağmen e-ticaret uygulamalarının oturum uzunlukları 2022 ile 2024 arasında %6 azalarak ortalama 11.2 dakikadan 10.5'e indi. En büyük değişikliği %15 düşüşle alışveriş uygulamaları gördü. Bu düşüşü, geçmiş yıllara kıyasla daha verimli bir kullanıcı yolculuğunun ve kolay ödeme seçeneklerinin benimsendiğinin bir göstergesi diyebiliriz. Yeni nesil teknolojileri kullanarak alışveriş yapan Z kuşağı, uygulamaların içinde daha az vakit geçiriyor çünkü ne almak istediğine daha hızlı karar veriyor.

Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman: "Etkileşimin ve müşteri bağlılığını zirveye taşımanın kritik bir öneme sahip olduğu rekabetçi bir pazarda, nesiller arasındaki tüketici beklentilerini ve onların arkasındaki teknolojileri takip etmek her şeyden önemlidir" dedi ve ekledi "Alışveriş uygulamalarının genel görünümü geliştikçe ölçeklenebilir büyümeye giden yol, stratejik kanal karması, akıllı kişiselleştirme, ölçümleme, analitik ve veri odaklı bir yaklaşımdan geçiyor."

Türkiye’de alışveriş uygulamalarının durumu​


10.5 dakikalık küresel ortalama ile karşılaştırıldığında MENAT bölgesi 12 dakika ile en yüksek oturum uzunluğuna sahip oldu, Türkiye bölge ortalamasına 9 dakika ile katkıda bulundu. MENAT’ı 11.2 dakika ile Avrupa izledi. APAC'ın genel olarak daha yüksek olan 10 dakikalık ortalamasına rağmen Endonezya, 7.5 dakika ile en düşük ortalama oturum uzunluğuna sahip ülke oldu.

Küresel tıklama oranlarına bakacak olursak, rakamlar 2023'teki %1,8 seviyesinden 2024'ün ilk yarısında %1,9'a yükseldi. Avrupa bu dönemde %1,9'dan %1,7'ye gerilerken, MENAT %1,7'den %2'ye yükseldi. Türkiye büyük bir artış ile %2'den %2,4'e kadar yükseldi.

Alışveriş uygulamaları, mobil inovasyonda ilk sırada yer alıyor. Kullanıcı etkileşimini güçlendiren ve sorunsuz deneyimler oluşturan yeni teknolojileri dahil ederek, pazarlamacılar cirolarını zirveye taşıyacaklar. Ancak güçlü rekabetin olduğu bu pazarda, sürekli değişen tüketici beklentilerinin bir adım önünde kalmak kritik bir önem taşıyor.

Sektör karşılaştırmaları, ayrıntılı dökümler ve uzman ipuçlarından güç alan Adjust’ın Alışveriş uygulamaları içgörüleri raporu, dönüşüm ve ROI büyümesi için yeni nesil bir e-ticaret uygulama stratejisi oluşturmak için başlıca kaynağınız olacak.

Okumaya devam et...